Uitgeverijen Casterman en Ballon Media werken samen

Nicole Verstrepen
Ondernemen

Voor de editoriale selectie, de promotie en de communicatie van zijn Nederlandstalige strip- en kinderboekenfonds gaat uitgeverij Casterman samenwerken met Ballon Media. Casterman blijft met andere woorden uitgever, terwijl Ballon Media verantwoordelijk wordt voor de selectie van de titels met potentieel voor de Nederlandstalige markten.

Casterman zet deze stap om zijn aanwezigheid en visibiliteit op de Nederlandstalige markt te versterken. “Kuifje en Tiny zijn voor ons even belangrijk als Tintin en Martine. Daarom hebben we ervoor gekozen om samen te werken met een van de belangrijkste spelers van de markt”, stelt Charlotte Gallimard, gedelegeerd bestuurder van uitgeverij Casterman.

“We zijn heel fier dat Casterman ons uitkiest als zijn editoriale partner. Dankzij onze lokale en specifieke marktkennis kunnen we de belangen van de betrokken auteurs en hun creaties optimaal behartigen”, voegt Alexis Dragonetti, gedelegeerd bestuurder van Ballon Media eraan toe.

Bij Ballon Media werken 40 mensen. De uitgeverij zette in 2013 ongeveer 14 miljoen euro om.

Webdesign Desk02