Een CHEP dolly verbetert de logistiek en verhoogt de verkoopcijfers

Insticom
Persbericht
De CHEP-dolly meet 600 x 400 mm

CHEP, de leverancier van oplossingen voor de supply chain, heeft samen met Henderson Wholesale Ltd, een licentiehouder van SPAR International, het gebruik van de CHEP-dolly in supermarkten getest. Het testprogramma van drie weken werd uitgevoerd in dertien SPAR-winkels verspreid over Noord-Ierland en heeft aangetoond dat de dolly van CHEP helpt om de verkoop te maximaliseren en de kosten in de supply chain te verlagen.

Alan Abraham, Logistics Manager bij Henderson Wholesale, zegt hierover: "De winkelmanagers waren heel blij met een kant-en-klare display-oplossing. En de op dolly's uitgestalde dranken verkochten aanzienlijk beter dan dranken in de rekken. De CHEP-dolly verbeterde het proces binnen de gehele supply chain, want zowel in het distributiecentrum als in de winkel konden bepaalde afhandelingsfasen worden overgeslagen. Even belangrijk is dat de dolly medewerkers tijd bespaart bij het aanvullen van voorraad. Voor elke dolly die CHEP heeft geleverd, hebben we in de winkel minstens 10 minuten bespaard".

"We zullen de dolly's volgend jaar beslist in de planning van onze aanbiedingen opnemen," gaat Abraham verder. "Een dolly die in de loop van de dag op verschillende plaatsen kan worden ingezet, afhankelijk van het winkelverkeer, is geweldig nuttig tijdens speciale aanbiedingen of activatiecampagnes in kleinere supermarkten. Bovendien vinden we het fijn dat CHEP zo oplossingsgericht te werk gaat en ons proactief helpt. Wij kunnen op vele manieren samenwerken om de logistieke efficiëntie, de veiligheid van medewerkers, de duurzaamheid en de verkoopcijfers te verbeteren."

De CHEP-dolly's zijn displaypallets op wielen en meten 600 x 400 mm. Ze worden beladen met vooraf in elkaar gezette promotionele producten en kunnen gemakkelijk vanuit het magazijn in voertuigen worden gerold voor transport naar de winkels. Patrick Van Daele, in-store solutions manager van CHEP Benelux, zegt hierover: "Bij aankomst in de winkel kunnen de dolly's snel worden gelost en veilig in de winkel geplaatst dankzij een handige rem. De dolly helpt kleinere supermarkten om merken en producten in de loop van de dag regelmatiger onder de aandacht van de klant te brengen."

Met het succes in Ierland, is de dolly recent ook in de Benelux succesvol ingezet voor een activatiecampagne in de Nederlandse winkelketen Etos. In samenwerking met displaydesigner Schumacher Packaging & Displays en copacker Handling Services uit Tilburg heeft de dolly de verwerkingstijd per display en de kosten aanzienlijk kunnen terugdringen en het transport efficiënter kunnen maken. Patrick Van Daele vervolgt: "Investeren in nieuwe producten en diensten ter verbetering van de klantervaring is namelijk een fundamenteel onderdeel van onze strategie."

Webdesign Desk02