Ricoh onthult de Ri 100 Direct to Garment-printer

Sophie Lambert - Blue Chilli
Persbericht
Ri 100 van Ricoh

Vilvoorde, 10 januari 2018 – Om de mogelijkheden voor nieuwe en bestaande kledingbedrukkers verder uit te breiden, lanceert Ricoh een Direct to Garment-instapprinter (DTG): de RICOH Ri 100.
Als ideale oplossing voor creatieve ondernemers die willen beginnen met het digitaal bedrukken van kleding of kledingdrukkerijen die een nieuwe rendabele productlijn willen opnemen in hun bestaande aanbod, combineert de RICOH Ri 100 als geen ander kwalitatief hoogwaardige resultaten met gebruiksgemak tegen een betaalbare prijs. Hij is bij uitstek geschikt voor al wie behoefte heeft aan een oplossing voor lage volumes bedrukkingen.

Deze nieuwste oplossing vormt een verdere uitbreiding van Ricoh's DTG-portfolio, dat ook de onlangs gelanceerde DTG-printers RICOH Ri 3000 en Ri 6000 bevat. De Ri 100 stelt printomgevingen in staat om artikelen zoals T-shirts, stoffen tassen, kussenovertrekken en sweatshirts digitaal van promotionele en gepersonaliseerde bedrukkingen te voorzien volgens het principe van printing on demand. Van 100% katoen tot mengsels met minimaal 50% katoen: de Ri 100 kan printen op een breed scala aan materialen.

De Ri 100 stelt drukkerijen en printbedrijven in staat om in te spelen op de veranderende behoeften van de eindgebruiker. Deze machine maakt het mogelijk om dynamische diensten aan te bieden met digitale bedrukkingen van hoge kwaliteit zónder minimale bestelhoeveelheden. Verwacht wordt dat het systeem in uiteenlopende sectoren populariteit zal genieten voor tal van activiteiten. Denk bijvoorbeeld aan mode, universiteiten, hogescholen en scholen, merken, kleine en middelgrote ondernemingen, woningdecoratiewinkels, toerisme, jeugdbewegingen, sportclubs en liefdadigheidsevenementen.

Met een eenvoudige printerdriver ondersteunt de Ri 100 draadloos printen vanaf elke toepassing of elk werkstation. Tegelijkertijd ondersteunen gebruiksvriendelijke automatische onderhoudsfuncties de uptime. Aanvullende ontwerpsoftware kan gebruikt worden om beeldverbetering toe te passen op foto's en tekst toe te voegen.

"Met deze compacte instapoptie bouwen we vol enthousiasme voort op het succes van de Ri 3000 en Ri 6000. De betaalbaarheid en het gebruiksgemak van het systeem zullen een nieuw publiek aantrekken voor kledingdecoratie en printomgevingen in staat stellen hun dienstenaanbod uit te breiden, waarbij ze genieten van volledige ondersteuning door het zeer vakkundige en responsieve Ricoh team. Nog nooit was het zo gemakkelijk om actief te worden in Direct to Garment printing met een complete oplossing van één leverancier." - Eric Gryson, CEO Ricoh Belgium/Luxembourg

De erop te stapelen RICOH Rh 100 Finisher is verkrijgbaar als optie bij het systeem. Deze ruimtebesparende oplossing maakt een afzonderlijke hittepers overbodig.

De Ri 100 Direct to Garment-printer is voorzien van veelzijdige piëzo-elektrische inkjettechnologie van Ricoh voor haarscherpe prints van hoge kwaliteit. De geïntegreerde technologie met variabele druppelgrootte maakt het mogelijk om gedetailleerde designs en foto's met vloeiende gradaties te printen bij een resolutie van 1200 x 1200 dpi.

De RICOH Ri 100 is vanaf juni beschikbaar in België en Luxemburg. In het Verenigd Koninkrijk, Nederland en Spanje is ze reeds vanaf april verkrijgbaar.

Meer informatie over de Ricoh DTG-printers is beschikbaar op www.ricoh.be.

 

| Over Ricoh |

Ricoh is een wereldwijd technologiebedrijf dat al meer dan 80 jaar de manier waarop mensen en organisaties werken transformeert. Ricoh helpt met services en technologieën die inspireren tot innovatie, aanzetten tot duurzaamheid en helpen de business te groeien. Dit doen we met oplossingen op het gebied van printing, document management, production printing, visual communications, IT- en outsourcingsdiensten, digitale camera's en industriële oplossingen.

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in ongeveer 200 landen en regio's. In het financiële jaar dat afliep op maart 2017 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.028 miljard yen (ongeveer 18,2 miljard USD). Ga voor meer informatie naar www.ricoh.be/pers

Webdesign Desk02